Jelentés: Az Ön böngészője nem engedélyezi a cookie fájlok használatát. A vásárláshoz mindenképpen szükség van erre a funkcióra. Módosítsa a böngésző beállításait!

What Constitutes the Fantastic?

2 599 Ft 3 465 Ft

Sorozatcím: Papers in English & American Studies XVII.

Szerkesztők: Sabine Coelsch-Foisner – Sarolta Marinovich-Resch – György E. Szőnyi – Anna Kérchy

Kiadás éve: 2010

ISBN 978 963 482 991 1

Súly: 306 g

Egyéb információk: 178 oldal, B/5, kartonált, fóliázott, angol nyelven

On magical realism, Todorov, Stephen King, Angela Carter, H. G. Wells, Lilith, Dracula, Equilibrium, Umberto Eco and more.

CONTENTS

What constitutes the fantastic? Preface

Sabine Coelsch-Foisner

Introduction: Fantastic Genres – A History of Shifts and Hybrids

Anna Kérchy

Faraway, So Close. Towards a Definition of Magic(al) (Ir)realism

Elisabeth Schober

Plotting Improbablity: Coincidence as a Signpost of Romance

Markus Oppolzer

Todorov’s Hesitation; or, In the Reader We Trust

Korinna Csetényi

Dilemmas of the Horror Genre in Stephen King’s The Shining

Salli J. Kline

Horrors and Whores in Fin-De-Siècle Forensic Psychiatry and the Popular Imagination. The Atavistic Metamorphosis of Sexual Women in Bram Stoker’s Dracula

Rita Antoni

Recycling the Femme Fatale in Tales of Vampirism: Garry Kilworth’s „The Silver Collar” and Angela Carter’s „The Lady of the House of Love”

Zoltán Dragon

Gothic: Generic Subversion in the Cinema

Elisabeth Skokan

Fantastic Frankenstein. Early Dramatisations of Mary Shelley’s Novel and their Treatment of Supernatural Elements

Katalin Kocsis

Transgression and Subversion in The Island of Doctor Moreau by H.G. Wells

Ágnes Matuska

’Uncreating’ Oneself. Fantastic Agents of Intermediality in Tudor Drama

Larisa Kocic-Zambo

Geraldine as a Liminal Character Between Sappho and Lilith

Zsófia Anna Tóth

The Paradox of Kurt Wimmer’s Film Equilibrium

Sarah Herbe

The Fantastic in Disguise in Hard Science Fiction. A Case Study of Brian Stableford’s „Snowball in Hell”

Lívia Szélpál

The Fantastic Sides of Alternative History through Philip K. Dick’s The Man in the High Castle

Dóra Szauter

Solutions of the Fantastic in Umberto Eco’s The Mysterious Flame of Queen Loana